Cum ramane o tara fara CFR? Cum a ruinat statul companii  ce valorau miliarde de euro?- Raspunsurile la aceste intrebari le puteti afla in aceasta seara, la emisiunea Nasul, invitati:  Mihai Giurgea si Bogdan Asaftei. Nu ratati o editie speciala Nasul!

Cum ramane o tara fara CFR? 

„Simplu: cum a rămas si fara Petromidia!

Adică ti-o ia din fata. Iar tu, popor de cacat, taci din gura.

Americanii si austriecii s-au retras de la licitația pentru CFR Marfa. De ce? N-au spus clar! Doar ca, cică, nu sunt pregătiți. De fapt, n-au avut chef sa fie pe post de fraieri.

Singurul rămas in cursa e un românaș de-al nostru: Gruia Stoica din Galați. Care a zis ca are cei 180 de milioane de euro pentru CFR Marfa, sa nu ne facem probleme.

Cine e Gruia Stoica? Cum a ajuns preferatul lui Relu Fenechiu?

Un băiat din satul Toflea, județul Galați. Unchiul lui Gruia este viceprimar acolo – si iată ce spune despre nepotul sau:

“Pe timpul lui Ceauşescu, rromii din Toflea erau angajaţi la diverse întreprinderi şi cooperative meşteşugăreşti. Gruia Stoica ne aducea materie primă şi comenzi. Ornamentele de ipsos de la Casa Poporului au fost făcute după nişte modele realizate de noi. Toată afacerea a fost intermediată de Gruia”

“Gruia vindea CFR-ului acele burghie din fier, cu ajutorul cărora se montau şinele pe calea ferată. Nepotul meu făcea şi export în Franţa. Le vindea francezilor dălţi speciale pentru sculptură în lemn”.

http://www.evz.ro/detalii/stiri/licitatie-cu-dedicatie-gruia-stoica-e-preferatul-lui-fenechiu-pentru-cfr-marfa-1041407.html

Pai daca Gruia intermedia “afaceri” cu PCR-ul, pe vremea lui Ceaușescu, știm cu toții ce era: securist. După căderea lui Ceaușescu, s-a apucat de afaceri cu…fier vechi! Si pentru ca fierul vechi a mers bine, si-a făcut o firma de transport feroviar (tot cu vagoane vechi de la CFR, desigur).

“Goniți-i pe străini!…ca mai bine furam noi”.

Se repeta istoria. Mai tineti minte ca turcii de la Akmaya deja cumpăraseră Petromidia? Deja contractul fusese semnat, banii dați (spăgile la fel).

Când brusc a venit Patriciu, cu Emil Constantinescu si cu PNL: si au rupt contractul deja incheiat. Au anulat vânzarea, iar Patriciu a primit rafinăria gratis (a plătit-o cu bani primiți tot de la statul român).

Petromidia avea datorii imense la stat: 600 de milioane de dolari! Care au fost pur si simplu…șterse. Adică de fapt le-ai plătit tu, român idiot (ca nu banii nu apar din nimic). Cine le-a șters? Mai multe guverne: Adrian Năstase (PSD) si Victor Ponta (tot PSD), chiar luna trecuta.

Iar Patriciu a vândut rafinăria primita gratis, cu peste 1 miliard de euro.

Datoriile CFR Marfa au fost șterse: tot de Ponta!

CFR Marfa avea datorii imense: 1,8 miliarde de lei (peste 400 de milioane de euro). Din care 600 de milioane la buget. Victor Ponta le-a șters cu zâmbetul pe buze (deși Uniunea Europeana s-a opus):

“Ştergerea datoriilor era trecută de la început de către consultant în procedura de privatizare, că altfel nu venea nimeni”.

De ce le-a șters? Pai Ponta e cu spatele la zid: e obligat sa privatizeze rapid CFR Marfa, altfel adio acord cu FMI:

si atunci, adio împrumuturi guvernamentale de la bănci.
si atunci, adio pensii, salarii si ajutoare sociale.
si atunci, 12 milioane de români pensionari, bugetari si asistați ies in strada.

FMI îl obliga sa vanda: dar nu îl obliga cui sa vanda.

Nu FMI îl obliga pe Ponta si pe Fenechiu sa-i vanda lui Gruia Stoica. Ci așa vor ei. E șmenul lor personal: pe care îl ascund in spatele “obligatiilor” internationale.

Aiurea, obligatii!

Când Relu Fenechiu a dat afara tot consiliul de conducere al CFR Marfa, in frunte cu noul manager privat (si a anulat programul de reforma convenit cu FMI si cu Banca Mondiala), au urlat toti strainii: pentru ca prin anularea reformei, valoarea CFR scadea, in loc sa creasca!

Dar pe Fenechiu l-a durut in cur. De ce? pentru ca directorul CFR Marfa ii respinsese lui niste contracte de “consultanta” in valoare de 30 de milioane de euro. Ia sa-l zburam! Si ce daca valoarea CFR Marfa scade? Ce daca compania are pierderi? Numa’ bine; gonim cumparatorii si ajunge la cine trebuie.

Așa ca “obligatiile” sunt praf in ochii prostilor. Nimeni nu te obliga sa furi.

Care e valoarea reala a CFR Marfa?

Ultima estimare: minim 600 de milioane de euro (după ștergerea datoriilor). Deci CFR Marfa putea sa-si plătească lejer toate datoriile si tot valora mai mult decât 180 de milioane de euro, pe care ii da Gruia Stoica. Cu doua condiții:

sa dea afara 60% din cei 9500 de angajați: ca nu mai e nevoie de ei! Ca transportul de marfa a scăzut. Ca e criza!
Sa taie fara mila contractele cu firmele capusa (inclusiv cu firmele lui Gruia Stoica!).

Doua lucruri simple, pe care le face orice companie privata (chiar si un patron de butic face asta!). Dar nea Statul nu e in stare: pentru ca e cel mai tantalau patron din cați exista!

N-a fost in stare nici la SIDEX, nici la Oltchim, nici la Petromidia – nicăieri. Statul e așa de cretin ca pana si acolo unde are monopol, tot are pierderi!

D-aia Statul nu trebuie sa mai aibă nimic: ca e magnet pentru hoți si leneși.
D-aia trebuie privatizata CFR Marfa.
Si d-aia o sa vedeți ca Gruia Stoica o s-o treacă pe profit: pentru ca el știe prea bine unde se fura si cum se fura. Iar când ajunge sa fie a lui, imediat taie macaroana!

Iar după ce o trece pe profit, o s-o vanda (la fel ca Patriciu, cu Petromidia). Cui? Americanilor sau austriecilor, pe care i-a gonit azi. Cu cat? Cu profit de 300%.

Hahahaha….

S-a scumpit mâncarea, popor român?

S-a scumpit curentul? Cresc taxele? Nu mai iți ajunge salariul de întreținere? Pai scoate banu’ si plătește, tantalaule: ca prostia si frica costa.

Costa miliarde de euro! Hahahaha….”

4 COMENTARII

  1. cum ramanem noi fara tara hotilor? nu sunteti vesnici pe acest pamant si nu aveti dreptul sa jefuiti tot pentru huzurul vostru temporar sa fiti blestemati, blestematilor .

  2. Nu-i problema or sa ne dea „cercuri” si o sa ne plimbam cu ele….tot ce a fost facut pina in 1989 a fost rau,dupa 1989 miere si lapte !!!

Comentariile sunt închise.