_74422234_60cc64wpJoi, trupele Guvernului ucrainean au încercat să dezarmeze, aresteze şi, dacă era necesar, să omoare luptătorii pro-ruşi înarmaţi care au ocupat clădiri guvernamentale în Sloviansk. Trupele Guvernului rus au efectuat o operaţiune aproape identică în Hasaviurt, în Caucaz.

Trupele ucrainene au ucis între unu şi cinci opozanţi ai Guvernului în timpul operaţiunii. Trupele ruseşti au omorât patru luptători anti-guvernamentali în timpul operaţiunii lor. Spun „aproape identică”, dar, de fapt, în timp ce forţele speciale ucrainene încercau să alunge rebelii anti-ucraineni din clădirile guvernamentale ocupate ilegal, forţele speciale ruseşti au omorât patru rebeli anti-ruşi într-o clădire privată. Asta dacă erau rebeli.

În versiunea oferită de agenţia de presă rusească numită „Vesti”, o femeie, descrisă drept „complice”, a deschis prima focul împotriva soldaţilor ruşi bine înarmaţi. Aceştia au tras înapoi, omorând doi bărbaţi şi două femei; sau, mai degrabă, folosind eufemismul din raport, „aceştia(victimele) au suferit răni incompatibile cu viaţa”.

Altă diferenţă este observabilă în felul în care evenimentele au fost raportate. Vesti a descris misiunea ucraineană ca fiind o „operaţiune punitivă”, iar victimele „localnici”. În acelaşi timp, a descris misiunea rusească drept „operaţiune specială”, iar victimele drept „patru luptători”. Titlul articolului adaugă vesel: „Copiii salvaţi!”.

Raportul este puţin neclar, dar se pare că bărbaţii şi femeile ucise erau părinţii copiilor. Ar fi fost interesantă şi realizarea unei comparaţii între cele două reportaje de către agenţia de presă în limba engleză a Kremlinului, dar, deşi aceasta a acordat o mare atenţie întâmplărilor din Ucraina, Russia Today pare să fi ratat povestea din Hasaviurt.

Ministrul de Externe rus, Sergei Lavrov, a descris eforturile Ucrainei de a stabili ordinea pe propriul teritoriu drept o „crimă sângeroasă”, dar despre eforturile Rusiei în aceeaşi privinţă nu a spus nimic. Printre toate acuzaţiile Moscovei de utilizare a unor standarde duble, aici, cel puţin, există puţină claritate: Russia nu are nicio problemă cu reprimarea vorbitorilor de rusă, sângeroasă dacă este necesar, câtă vreme ruşii efectuează respectiva reprimare.

Acest articol este semnat de James Meek.

Traducere de UVT.