Primii care au adus aceasta „strigatura” in spatiul public al protestelor impotriva Presedintelui au fost politistii Ministrului Blaga, unii dintre ei agitind sub burdihane chiar si citeva pistolete. In ultimele doua saptamini de proteste am observat ca lozinca s-a imprastiat pe buzele tuturor manifestantilor, devenind chiar comica prestatia acelor oameni. Mai ales atunci cind vezi in piete, urlind din toti bojocii, activisti de partid, tzatze imblanite si aurite din gura pina-n toate incheieturile, pensionari militari carora li s-au taiat pensiile de la 50 la 30 de milioane, sau „vajnici” tineri – copii de fosti privilegiati ai regimurilor de pina la Basescu.

E amuzant sa vezi acest cor insalubru moral cum striga „Iesi afara, javra ordinara!”, tocmai ei, cei care au facut parte dintr-un sistem care a fost „javra” cu propria tara! Nu stiu daca urlatorii stiu ca aceasta „strigatura” apartine galeriei de fotbal si ea rasuna atunci cind un jucator este faultat usor iar el exagereaza, sta intins pe jos si trage de timp, simulind o accidentare grava! In aceste situatii galeriile intervin si il penalizeaza pe jucator cu aceasta lozinca!

Cum ar veni, Presedintele Jucator a fost faultat usor iar el trage de timp si nu lasa jocul sa continue. Galeria il cere afara din teren, ca ca se reia meciul. Asadar, inca o dovada ca toate „coregrafiile” si banii cheltuiti in ultimele saptamini au fost pentru scoaterea din „joc” a lui Basescu! In rest, meciul poate sa continue!

Iarna nu e ca vara dar sigur tine cu Basescu. I se alatura gerul. Stim insa ca meciul ramine indecis. De aceea Basescu nu a atacat in ultima sa iesire publica. Stie ca greul abia urmeaza. Am aflat tot de la el. A spus ca nu poate demisiona cind tara se afla in aceasta situatie, ca va duce „vaporul” la destinatie si ca va demisiona doar daca aceasta va fi solutia! Foarte interesant! Deci exista o situatie in care demisia Presedintelui poate fi o solutie pentru Romania! Oare despre ce „tirg” secret o fi vorba?!

Sa fiti iubiti!
Radu Moraru

552 COMENTARII

  1. daca t. basescu este „javra” atunci buniuta kghebista ilici ce este? intreb si’IO asa eu cred ca dupa plecarea lui t. basescu multi dar multi o sa-l regrete.

  2. am gasit un comentari…

    Passionaria spune:
    ianuarie 23, 2012 la 6:15 pm

    Protestele? Suficient de penibile incat sa fie lipsite de credibilitate. Ma gandeam ce ar fi, si n-ar fi rau sa fie, sa iasa in strada Romania normala, aia care munceste, care nu confunda manipularea cu realitatea, care nu se lasa furata de versiuni conspirationale asupra realitatii, care evita sa suprapuna Piata Universitatii a anilor ‘90 cu simulacru resentimentar si castrat de acum, o Romania care nu cere ceva (de la nimeni) ci care da ceva, care asociaza patriotismul cu plata impozitelor si care nu functioneaza in logica resentimentului si urii.

    Poate nu ar fi deplasat sa iesim si noi in strada. Pentru ca normalitatea are si ea conturul ei nevazut, ala care tine tara asta pe roate si-o face sa respire.

    Eu nu sunt defel disperat de Romania, dimpotriva, mi-e foarte draga. Pentru ca am sansa sa cunosc niste oameni reali, buni si harnici. Care sunt mandri ca au construit ceva, care muncesc si sunt relaxati. Aceia pentru care exista un viitor. Unul pe care noi nu-l cerem nimanui, ci-l cladim, construim.

    Adevarata despartire de comunism si de reculurile lui perfide este rezistenta la manipulare si la cultura resentimentului.
    Adica discernamantul. Capacitatea de a gandi pe cont propriu.

    Cm asta-i comentariul meu despre “protestele” stradale din ultimele zile.

  3. …dupa 90,tara nu mai avea nici o datorie externa…acele persoane ,care au distrus toata economomia romaniei,cand au preluat puterea,cum sa le spunem…uitam ca pe timpul taranistilor,pe vremea acelui prim ministru hulit,Ciorbea,romania avea de achita 2 miliarde dolari,daca nu ma insel,facute de guvernul psd…?!!…e o politica fff inteligenta pe care o fac si liberalii si psd…cand sunt la guvernare fura cat pot,mai dau si ceva ramasite la popor,si cand nu mai pot sa guverneze,lasa fraierii la putere…asta pana nu era justitie,dar se pare ca lucrurile se schimba…trai vremuri noi…!!!…asa ca javrele striga ceea ce striga…pacat ca mai cad si oameni seriosi in aceasta capcana…prea slabi de caracter…!!!

  4. Stiu ca Basescu doreste sa faca un lucru bun insa cand e sa faca ceva, nu simt ca explica bine de ce a luat aceasta decizie, daca ar fi mai intelept ar strange poporul alaturi de el, nu suntem prosti daca ni se explica ca (scuzati cacofonia) aceste decizii sunt spre binele nostru si in ce sens ne ajuta ba chiar daca ar spune oamenilor daca aveti voi idei mai bune sunt dispus sa le ascult atunci probabil nu ar fi asa de dificil pentru unii sa accepte decizile. Sa utilizeze si presedintele lucruri din psihologia muncii (nu critica tot istoricul unui om, grup sau popor, aratale ca nu se lupt degeaba sa se schimbe ca chiar baza lor umana este varza, sa invete sa arate ca apreciaza si calitatile poporului (avem rabdare, daca dorim ceva si nu reusim in tara noastra plecam printre straini si reusim, baza oamenilor astora e inca buna, avem pe ce cladi imperiul).

  5. RIVOLUTIE –INVOLUTIE

    Pancarte mari,demolatori,lozinci obscene,
    Ciocoi mai noi ,ciraci si furi un cor de vuvuzele
    Impaunati gradati,ciutaci cu verva sparg decorul
    Bolborosind spasmodic: jos ,jos cu dictatorul.

    Spectacol ieftin de mascarici fardati,
    Sforari de teatru sadici,regizori devotati,
    Pleiade intregi de tantosi si critici amuzanti
    Turbati coioti,cu apetit de sange si ochii bulbucati.

    E-un zgomot sec ,acneic de seceri si ciocane
    Vuiesc sageti si lancii,se-nfig adanc crampoane
    Multimea-i in delir si asmutesc bastoane,
    Iad delirant ce macina strident scrasniri de nicovale.

    O vrajba nefireasca si-o nesfarsita ura,
    Aprinde nesimtirea si spiritul de turma.
    E semnul fiarei ce ragaie insulte si seamana ocara,
    Cu sabia tradarii si ascutita-i lama.
    Pe trupul sfant al tarii ,presara foc si para.

    Lozincile inepte nu-s pentru-n sef de tara,
    Si cainii credinciosi nu-s una cu javra ordinara.

    G.M.

  6. Daca asta ai inteles inseamna ca ai o problema.Daca vrei sa manipulezi mai trebuie sa iei lectii.Despre umor si ironie ……

    • Evident ca am o problema, si inca un foarte mare – cu toti fostii, actualii si, probabil, viitorii guvernanti si conducatori!… In privinta „manipularii”… nu-mi place cum suna cuvantul asta… La varsta mea oamenii au alte activitati. Scuze, la aia se zice altfel si vine din Biblie!
      Sigur te referi la manipularea obisnuita, zilnica – sportul national al mass mediei romanesti. Cum eu nu fac parte din ea, nu prea vad cum as putea-o face?!… Iar despre lectii despre umor si ironie – te pomenesti ca mi-ai putea da tu aceste lectii – poate esti vreun urmas de-al lui Caragiale, Constantin Tanase sau Tudor Musatescu…
      Asa ca, stimate OBServator, nu cred ca e cazul sa ma simt rusinat sau timorat de geniala ta observatie ( mai corect – critica)…
      Sa auzim numai de bine, sa traim bine si sa observam bine!

  7. Soc! Presedintele a spus azi ca Romania va fi in dificultate in a doua jumatate a anului 2012. Nu-mi vine sa cred! Sigur a fost dezinformat sau intoxicat de presa otravita a mogulilor. Cum se poate ca Romania sa aiba dificultati atata timp cat este condusa de cea mai bune echipa si cel mai stralucitor capitan din toate timpurile?!…
    Iesind din zona asta a ironiei amare, as putea trece intr-un alt registru – al umorului nergu:
    Eu cred ca situatia nu este chiar asa si spun urmatoarele:
    1) Ca sa aiba dificultati in a doua jumatate a anului 2012 trebuie mai intai sa ajunga in a doua jumatate a anului…
    2) Chiar daca ajunge, nu cred ca situatia va fi dureroasa pentru foarte multi dintre noi, ci doar pentru putini: unii nu vor avea nici o problema si le va fi si mai bine ( se stie cine sunt acestia) iar altii nu vor mai apuca acele vremuri ( dupa cum a inceput sa-si arate coltii gerul asta naprasnic si dupa cum se arata situatia social-politica de pe la noi)…Si cheltuielile pentru alegerile parlamentare se vor diminua, fiind necesare mai putine buletine de vot.
    Asa ca nu disperati: daca veti fi printre cei care apuca a doua jumatate a anului, nu va fi chiar asa rau cum se prevede acum, indiferent de evolutia monedei euro. Iar daca nu veti mai fi, atunci nu va mai pasa cum si ce va fi… Nu stiu cine va fi mai norocos: cei care nu vor mai fi sau cei care vor mai fi, dar nu intra in categoria superioara – a privilegiatilor?!…

  8. Sa te adresezi romanului cu cea mai importanta functie din stat cu asemenea cuvinte este o oglinda a ceea ce suntem.
    Eu pe Iliescu,Constantinescu si Basescu
    ii respect pentru ca au fost capabili de
    sa-si asume responsabilitatea functiiei de
    presedinte al ROMANIEI,ca oameni e personal si discutabil.In schimb pe Stolojean il consider un LOOSER orice ar face el in tot restul vietii datorita faptului ca a demonstrat prin refuzul de a fi prim-ministru ca e iresponsabil,pe Petre ROMAN il consider toata viata un iresponsabil ca si-a abandonat familia (daca nu se recasatorea cu o carne proaspata il respectam).

    WITH GREAT POWER COMES GREAT RESPONSABILITY.

    • Ionut ai fost mult prea dur de data asta, ce era sa faca Stolojan daca simtea ca e incapabil sa lupte cu animalele de prada din PSD, nu-l poti condamna pt asta, sinceritatea lui trebuie apreciata.

      Cat despre Roman si familia lui, nu ma refer acum strict la cazul lui ci vorbesc in general de oamenii in situatia lui, oare daca lucrurile nu mai merg asa cum trebuie intr-o casnicie si cei doi vad ca-si fac mai mult rau decat bine care crezi ca ar fi solutia? E chiar de condamnat un om care se indragosteste fie si de o femeie cu mult mai tanara decat el?

      Sunt intrebari al caror raspuns trebuie sa-l cautam in expresia „nu judeca ca sa nu fii la randul tau judecat”. 🙂

      • Stolojean trebuia sa incerce,trebuia sa lupte si apoi sa se declare invins daca nu reusea.Intr-o lupta nu intri numai daca esti sigur ca castigi.
        Referitor la cealalta problema,cred ca trebuie sa detaliez.Cand doi oameni nu se mai inteleg este normal sa se desparta,daca au copii,fiecare sa fie responsabil de soarta lor.Problema mea este atunci cand se amesteca lucrurile,nu e normal si moral fata de copii tai sa te insori sau mariti cu persoane mai tinere decat copii tai sau de aceeasi varsta.
        Pentru mine personal,nu este normal,consider pe cei in varsta ca pacalesc,mint si inseala normalitatea,cel mai greu lucru in lumea aceasta este sa ramai normal,ai 40ani,50,60,70 cauta-ti pesoana de +-5ani dif.
        CONSIDER PERSONAL FACATURI,CA SI HOMOSEXUALII SI LESBIENELE (pe care ii accept numai ca oameni in suferinta,nu normali),persoanele care toata viata au fost imorali,au fost ahtiati numai de acumularea averii,iar la batranete corup cu usurinta datorita numai banilor tineri sau tinere.
        Sustin Alianta familiilor din Romania.

        • Iti respect parerea Ionut dar nu pot fi de acord cu ea pentru ca eu chiar cred in libertatea omului de a alege si de a se indragosti fara frontiere.

  9. Iar pe B1 reprezentanta PNL-ului e jalnica asa cum ne-a obisnuit deja.

    Sigur ca guvernul a redus salariile, era o masura impusa de criza dar femeia asta e deasupra crizei mondiale si insinueaza ca masurile s-au luat doar pentru ca Boc s-a plictisit si a cautat o modalitate de a se distra.

    Cat de josnica poate fi saraca!

    • Ai dreptate in privinta reducerii salariilor. Numai ca guvernantii nu s-au gandit sa inchida si robinetele de mare debit prin care se scurg multi bani din buget catre firmele smecherilor, prietenilor, asociatilor, rudelor, etc… Oare cum se face ca in vreme de criza generala firmele lor sunt tot mai prospere si ei etaleaza un lux tot mai stralucitor?!… Oare au o livada cu pomi in care cresc euroii si dolarii? Oare cum de apuca d-na Udrea, din salariul ei de biet bugetar ( cu salariul redus), dupa ce s-a plans ca are credite de milioane, sa poarte pe ea haine, pantofi si geanta care valoreaza mai mult decat cheltuie o familie amarata pe mancare timp de 10 ani?… Pai daca trebuie sa ne sacrificam, cum se face ca trebuie s-o facem doar noi, prostimea, pe cand ei – geniile care ne conduc si familiile lor, n-au nici o treaba cu criza?!…

      • Decebal doar nu esti naiv sa crezi ca Elena Udrea si-a facut banii pe timp de criza. Si daca are bani si are haine de calitate, oare ar trebui sa le dea pe toate saracilor si sa-si faca de-acum cumparaturi de la second hand?

  10. Paraciosul Ponta care nu realizeaza cat rau face Romaniei cu actiunile sale se zbate acum sa convinga Parlamentul European ca a fi paracios e un lucru minunat.

    Cred ca cei de acolo il privesc exact asa cum sunt priviti toti paraciosii din lumea asta, cu DISPRET.

  11. A facut mult si promovarea blog-ului si apoi a platformei, dar si provocarile temelor.
    Totusi cred ca trebuie dezbatuta serios tema Rosia Montana pentru ca suntem intr-o situatie intre ciocan si nicovala. Locuri de munca versus dezastru ecologic si distrugerea istoriei antice.
    http://www.dezvaluiri.go.ro/rosia%20montana.htm

    • Daca Traian Basescu ar fi candidat sub un pseudonim,nu l-as fi crezut si nici nu l-as fi votat.Tu vrei sa te cred?Ce anume te califica pentru a ne da lectii de moralitate ,de politica ,de economie?Eu nu joc Poker pe N.V nici cu cei pe care ii cunosc,darmite cu unul ca tine.Publica-ti C>V-ul si poate ,poate te cred.Nu te ostenii sa-mi raspunzi,nu am studii superioare si cred ca nu te cobori la nivelul meu.Cultura fara inteligenta se poate, ajunge o buna memorie si o …Biblioteca!Cine esti?Ce vrei, atit cit pot am inteles.

    • @ monika

      V-am cerut eu CV-ul, v-am întrebat eu cine sunteţi? Dumneavoastră de ce sunteţi interesată de persoana mea?

      Aveţi un blog al meu la link care are şi o fotografie. Acolo mai aveţi un blogrol către bloguri care sunt, în ce mai mare parte, ale mele (excepţia este blogul Photographis). Puteaţi să daţi link pe http://giconet.blogspot.com/ , întâmplător primul meu blog, loc unde descopereaţi că mă numesc Gheorghe Florescu. Nu mi-am ascuns identitatea de la bun începutul activităţii mele de bloger. Eu nu-mi ascund numele şi identitatea… Pe internet însă sunt Bibliotecaru. Aşa mă cunoaşte toată lumea, aşa mă cunosc şi politicienii, aşa mă cunoaşteţi şi dumneavoastră. „Bibliotecaru”, cu majusculă şi nearticulat.

      Nu fac nici un fel de ban pe seama prezenţei mele internet. După cum observaţi nici pe bloguri nu am acele mijloace de „moneytizare” ale blogurilor.

      Nu am nimic interesant în CV-ul meu, nu sunt membru de partid, simpatizez cu oricine face ceva în favoarea democraţiei şi normalităţii, antipatizez pe cei care fac dimpotrivă. Simpatizez oamenii serioşi şi profesionişti, antipatizez pe cei care se dau „mari la apă mică”. Acord simpatia şi respectul meu tuturor şi îmi retrag respectul pentru cei care nu-l merită. În acest scop există o listă pe primul meu blog cu cei cărora le-am retras respectul meu implicit. Există şi o a doua listă cu cei care depăşesc orice limită a bunului simţ. Lumea care mă cunoaşte ştie că nu înghit deloc propaganda şi că demasc impostura propagandei… Drept rezultat, majoritatea celor care mă cunosc nu încearcă cu mine obişnuitul bullsheet cu care mass-media ne-a obişnuit. Lumea nu mă prea contrazice decât când are argumente solide şi nu „nu ştiu ce” aflat după ureche de la TV, asta pentru că s-au învăţat că şi când nu exprim ceva dezvoltat, am în desagi ceva argumente.

      Vă este îndeajuns?

  12. Buna dimineatza,
    ma bucur din inima de rezultatul cresterilor pentru noi totzi,cand va aparea NASUL TV va fi si mai mare procentul…..deci nu uitati v-am promis o bere la totzi din castigul meu :)….stiti voi care… 😉
    O duminica frumoasa va doresc si multe,multe comentarii!
    xxx

  13. Estimarile mele de la inceputul lunii (ca vom avea o crestere de 30% la afisari) au fost depasite cu mult. Deja avem o crestere de 79% si este foarte posibil sa depasim 90% crestere lunara in timpul ramas. 🙂

    Cifrele la zi:

    ianuarie 2012 338.248 +78,92%
    decembrie 2011 189.055 +7,85%
    noiembrie 2011 175.290 +8,98%
    octombrie 2011 160.845 %

    • In privinta vizitatorilor unici avem si aici o crestere interesanta in ianuarie:

      ianuarie 2012 21.213 +51,71%
      decembrie 2011 13.983

      Numarul de vizite a crescut si el (si va mai creste, ca si ceilalti indicatori)

      ianuarie 2012 80.597 +39,09%
      decembrie 2011 57.945

  14. @ adnana

    😀
    Mie nu mi se pare excesiv de lung. În general eu citesc şi romane care depăşesc stadiul de proză scurtă.

    Poate că am ajuns să scriu mai mult decât pot citi alţii… 😀 Cum spunea Preda, asta devine după facultăţi. Aşadar unii le are, dar alţi cică nu le are. 😀

    • Pai sa cetim,dara,da’macar sa shie cu fir epic si nu articole nesfarsite de lege ca unii dintre noi chiar n-avem aplecare spre meseria de jurist.

    • Nici eu, nevoia m-a învăţat.

      Ştiţi care e cea mai mare măgări a politicienilor. Modifică „pe şest” nu ştiu ce lege după care ridică din umeri căci „aşa e legea”. Ţineţi minte „pensiile nesimţite pe legi speciale”? Cine oare a făcut acele legi dacă nu tot politicieni? Când am văzut că politicienii încearcă să mă fraierească cu legea, am făcut cel mai normal lucru, am învăţat să caut legi, am învăţat să le citesc. Nu ştiu eu legile precum un jurist, dar nici nu mai pot fi fraierit chiar atât de uşor.

      Dacă vreţi un stil epic, pot face şi o scurtă nuvelă… ce stil preferaţi?

    • se prea poate sa fie ca tine BIB.(prescurtare pe care o folosesc eu pentru biblioteca )unii au mai citit si in alte limbi 😉 si poate de aceea nu au continuitate 😉 si asta zeci de ani….
      cat despre terminarile de facultati(…nu toti) te rog sa te abtzii…intreaba-i pe cei care ne-au condus imediat dupa ’89 😉

      • @ Rodica

        Stimată doamnă,
        Nu este vorba despre terminarea de facultăţi. Este un citat celebrul din romanul Moromeţii scris de Marin Preda.

        Victor intră în odaie cu un prosop în mână. Avea pantaloni de „piele de drac”,bufanţi, şi ghete galbene cu ciorapi vărgaţi traşi pe pulpă. Se ştergea pe ceafă şi arăta vesel. Era un flăcău nu prea voinic, dar se purta ca şi când ar fi fost.
        – Bună dimineaţa, nea Ilie, spuse el.
        – Ia o ţuică, Victore, îl îndemnă taică-său.
        – Ţi-am mai spus, tată, că nu obişnuiesc ţuică dimineaţa, răspunse Victor cu un glas din care se vedea că îi făcea multă plăcere că nu obişnuieşte.
        – De ce, Victore, ai stomacul deranjat? întrebă Moromete cu seriozitate.
        – Nu, dar nu obişnuiesc.
        – Noi obişnuim! spuse Moromete puţin absent, rotunjind şi spălând cuvintele întocmai ca feciorul lui Bălosu. Victor Bălosu fusese câtva timp voiajorul firmei de la care cumpărase maşina de cusut şi învăţase să folosească cu gravitate cuvintele puţin cunoscute. Nici el, nici taică-său nu băgară de seamă ironia ascunsă a vecinului.
        – Cum devine asta, Victore?! reluă Moromete mirat.
        – Ce anume, nea Ilie?
        – Să nu-i placă cuiva băutura.
        – Asta devine după facultăţi, răspunse Victor cu modestie. Sunt unii oameni care le place să aibă mintea turburată. Mie îmi place să fie limpede.

        • BIB nu am cartea langa mine sa iti pot da raspunsul exact 😉 si…tare de mult am citit-o,……..
          o sa o re….. la pensie PREVENTIV ptr. ALZHEIMER…. 😉 …si nici nu am timp sa iti parcurg toate postarile tale interminabile….se vede ca esti de mult la pensie,sau stai numai prin BIB. 🙂

          • Stimată doamnă,
            Sunt prea tânăr şi prea bolnav pentru a mai crede că prind pensia. Mi-a ieşit din grijă. Donez probabil altora contribuţiile mele pe care nu mi le voi recupera prin moarte. 😀

            De ce nu spuneţi că nu aveţi cartea… Se rezolvă:

            http://www.scribd.com/doc/976176/Marin-Preda-Morometii-Volumul-I

            scribd.com/doc/2252401/Marin-Preda-Morometii-Volumul-II

            La al doilea link nu am mai pus capul de adresă pentru a nu intra în moderare.

        • hi!multzumesc frumos de grija avuta 😉 dar iti spun foarte sincer nu am cartea adusa cu mine.
          e undeva intr-o BIB.
          o.k. am intzeles mesajul,sa fii sanatos iti doresc,si sa iti mananci cat mai mult pensia pe care o vei primi,chiar daca contribui ptr.ea.asta e legea toata lumea face la fel….nu la intins mana sau la „sutit” :)(vai ce vulgara am fost,(sorry)

  15. draga Bibliotecaru se vede ca sunteti o persoana citita aveti informatii despre legi si nu numai ,se mai observa din cele spuse de Dvs va place sa criticati si o practicati profesionist si aveti probleme cu democratia in Romania .Dar toate acestea nu inseamna ca detineti adevarul absolut ,nu vorbesc din televizor si nu fac parte din nu stiu ce ,ceea ce am scris sunt observatiile mele si daca doriti va pot da si exemple nenumarate cum oameni care sunt capabili sa munceasca profita de niste legi date de uni care in timp ce ei goleau statul de bani si de active aruncau si populatiei firmituri ca sa i aleaga din nou,aceasta este parerea mea

    • Tesi,

      Bibliotecarul,dintre maldarul de carti nu are cum sa vada realitatile vietii!
      Ii este nespus de greu sa vada somerii transformati in bolnavi inchipuiti si apoi in pensionari precoce si platiti dintr-un fond de pensii insuficient sustinut de sistemul privat.

      Este mai usor sa insiruie o droaie de legi prost facute,dar care le-a garantat votul asistatilor.
      Si daca acum s-a votat legea pensiilor si a asistentei sociale,prin asumarea raspunderii guvernului, pt a revenii cit de cit la normalitate spune ca nu sint democratice.

      • Bibliotecaru ‘prafuit e fericit acu ….are spatiu sa scrie muuuuult si nimic … 🙄

        • @ tesi

          nu-l mai provoca ,ca ocupa tot spatiul….acum are loc 😆 😆 😆

      • @ nico

        Nu există asumarea răspunderii… este vorba despre angajarea răspunderii guvernului, art. 114 din Constituţie.

        Angajarea răspunderii guvernului este un instrument al modificării programului de guvernare. Din acest motiv este permisă angajarea răspunderii pe legi ce nu sunt permise a fi reglementate prin OUG, din acest motiv angajarea se poate face şi pe un program sau declaraţie de politică generală.

        Legea este modificată democratic prin acţiunea reprezentanţilor cetăţenilor, respectiv a parlamentarilor. Evident că o lege promulgată în urma angajării răspunderii guvernului nu este obţinută democratic pentru că parlamentarii nu pot aduce amendamente legii decât prin alte iniţiative legislative. Acest instrument este unul de iminentă avarie şi nu unul de aducere la normalitate.

        Atunci când vă plângeţi că cer ca lucrurile să se întâmple conform legilor… aveţi grijă să nu cumva să faceţi ceva comentarii care să intre sub incidenţa Codului Penal pe la acţiuni împotriva ordinii constituţionale.

        Art. 166 indice 1. – Iniţierea, organizarea, săvârşirea sau sprijinirea de acţiuni care pot pune în pericol sub orice formă ordinea constituţională, caracterul naţional, suveran, independent, unitar şi indivizibil al statului român se pedepseşte cu închisoare de la 5 la 15 ani şi interzicerea unor drepturi.
        Fapta de a îndemna publicul la săvârşirea faptelor prevăzute în alin. 1 se pedepseşte cu închisoare de la 2 la 7 ani.
        Dacă fapta prevăzută în alin. 2 a avut ca urmare săvârşirea infracţiunii la care s-a îndemnat, pedeapsa este cea prevăzută de lege pentru acea infracţiune.
        Întreprinderea oricărei acţiuni pentru schimbarea prin violenţă a ordinii constituţionale se pedepseşte cu închisoare de la 10 la 20 de ani şi interzicerea unor drepturi.

        Eu susţin că lucrurile să se desfăşoare conform Constituţiei şi legilor, nu mă puteţi contrazice că nu este aşa fără să încălcaţi legea. Poate că nu ştiu bine legea, poate nu o înţeleg corect… asta e altceva, dar nu aveţi voie să mă acuzaţi că doresc respectarea legii şi constituţiei de parcă aş vrea ceva rău.

        • ANGAJAREA raspunderii guvernului,este constitutionala si DEMOCRATICA.

          Daca guvernul nu a fost demis la motiunea de cenzura,proiectul de lege reprezentat,modificat sau completat,dupa caz,cu amendamente acceptate de guvern,se considera adoptat,iar aplicarea programului sau a declaratiei de politica generala devine oblgatorie pt guvern.
          conform art 114

          Poti sa imi explici cu ce s-a incalcat constitutia?

          • @ nico

            lasa-l in pace ,nu vezi cit scrie …Doamne iarta-ma….tre sa fi plecat de-acasa !!

            😆 😆 :Lol:

        • @ nico

          166 indice 1 este din Codul Penal.

          Angajarea Răspunderii Guvernului nu este în sine ne-constituţională. Angajarea pentru un motiv străin de motivul existenţei sale în Constituţie este neconstituţională. Cum spuneam mai sus, dar probabil că nu aţi citit cu atenţie, angajarea răspunderii guvernului serveşte la schimbarea PROGRAMULUI DE GUVERNARE. După cum OUG ar trebui să fie folosit numai în situaţii de urgenţă, respectiv cum a fost cu viscolul acum două zile dacă doriţi un exemplu de urgenţă, Angajarea Răspunderii Guvernului este un instrument prin care Guvernul comunică parlamentului o schimbare a Programului de Guvernare, Parlamentul urmând să aprobe tacit modificarea, sau, prin depunere de moţiune de cenzură, poate accepta în urma votului moţiunii şi poate să nu aprobe în urma votului. Faptul că este vorba despre programul de guvernare reiese foarte clar din text. Dacă totul este OK, nu numai că vorbim despre o lege ce intră în vigoare prin promulgare, dar devine OBLIGATORIU pentru Guvern, asta pentru că se modifică programul de guvernare în mod corespunzător. Dacă moţiunea are succes, atunci guvernul este demis tot din cauza programului de guvernare, asta pentru că cei de la Guvern spun de fapt că ei nu mai pot îndeplini programul de guvernare pe care au primit încrederea Parlamentului.

          Repet, Angajarea Răspunderii Guvernului înseamnă că premierul comunică Parlamentului că nu poate duce la bună îndeplinire Programul de Guvernare şi este nevoie de o modificare a Programului. Aceasta este logica acestui instrument.

          • Nu are nici o legatura OUG cu Angajarea raspunderii Guvernului asupra unui proiect de lege.
            Proiect de lege si nu Program de Guvernare!

          • @ nico

            Nu m-aţi înţeles.

            Modul normal şi efectiv de legiferare este cel realizat prin depunerea unei iniţiative legislative în parlament, art. 74 din Constituţie. Secţiunea a III-a a Constituţiei descrie cum anume se face legiferarea în mod normal.

            Pe lângă acest model al normalităţii, există şi căi extraordinare, speciale, sau cum vreţi să le numiţi, de iniţiativă legislativă. Acestea sunt descrise drept o legătură specială între Guvern şi Parlament în ceea ce priveşte legea. Guvernul nu poate legifera (ARTICOLUL 61 – Rolul si structura (1) Parlamentul este unica autoritate legiuitoare a tarii.)

            În articolele 114 şi 115 sunt reglementate aceste proceduri speciale prin care Parlamentul are un drept de iniţiativă ce poate să ocolească mecanismele normale de legiferare, dar numai pe baza unor motive speciale. Nu poţi să te foloseşti de procedurile speciale dacă nu ai motive speciale. Acolo se reglementează instituţia ordonanţei, a ordonanţei de urgenţă, a angajării răspunderii guvernului. Iată legătura dintre OUG şi angajare, ambele sunt căi speciale de iniţiativă legislativă.

          • Bibliotecarule,
            Eu te-am inteles perfect,nu are nici un rost sa insirui aici toata Constitutia.
            Atita timp cit Angajarea raspunderii Guvernului,OUG si HG sint proceduri de urgenta si nu se specifica niciunde de cite ori intr-o sesiune Parlamentara sau intr-un mandat ai dreptul sa le adopti, sint constitutional democratice.

          • Hotărârea de Guvern este act normativ, dar este mai slab ca legea, în sensul că nu poate modifica legea. Nu are nici o treabă cu urgenţa.

          • Am să vă dau un exemplu mai trivial pentru a înţelege mai bine.

            Tăierea (amputarea) pavilionului urechii este un act medical. Amputarea pavilionului pe motivul unei otite este un act abuziv, pentru că otita nu se tratează prin amputarea pavilionului.

            Angajarea Răspunderii Guvernului este un gest constituţional, de vreme ce există în Constituţie… neconstituţional este motivul pentru care Guvernul îşi angajează răspunderea.

    • @ tesi

      Stimate domn,
      Aş vrea mai întâi să vă corectez un pic. Spuneţi „aveti probleme cu democratia in Romania”. De fapt am probleme că faptul că în România democraţia nu funcţionează, nu există decât declarativ, în sistemul instituţional. Dacă democraţia ar fi funcţională, toate celelalte probleme s-ar rezolva, spun asta pentru că democraţia are mecanisme de reparare a abuzurilor. Abuzul asupra democraţiei este însă covârşitor, vine din partea tuturor instituţiilor statului, Administraţia Prezidenţială, Guvern, Parlament, CCR… Suplimentar, nici cetăţenii nu înţeleg de ce nu este democraţie, nici măcar nu sesizează deficitul de democraţie… de aceea nici nu luptă pentru el. Pe vremea lui Ceauşescu nu era o problemă pentru cineva să ştie că nu este democraţie, nu ştia de ce nu este, dar avea oricum ideea că nu este democraţie ci dictatură, lipsa de democraţie era oarecum acceptată de majoritatea cetăţenilor, repet, chiar dacă lumea nu ştia efectiv de ce anume nu este democraţie. Astăzi însă lumea are impresia că dacă poate protesta şi dacă poate vota, democraţia este gata… Nu-i deloc aşa.

      Nici nu am spus că deţin adevărul absolut. Încerc, dacă aţi observat, să argumentez cu legi, cu constituţia… sunt lucruri care au valoare de adevăr în întreaga societatea, sunt din afara mea şi nu pot fi influenţate de mine, cel mult greşit interpretate. Cine poate să aducă argumente care să contrazică cele ce le spun, dar nu în stilul „vă spun eu că este aşa”, pentru că nu pot fi convins aşa, este invitatul meu. Chiar îmi doresc să fiu contrazis pentru că, indiferent de rezultat, voi ieşi fie cu un nou concept şi o nouă idee, fie cu propria idee întărită, nu am nimic de pierdut. Pe anumite probleme constituţionale am contraziceri care durează de ani de zile…

      Spuneţi despre nişte persoane care „profită” de legi. Ceea ce spuneţi este parcă ruptă din conştiinţa „omului nou”. E „datoria” fiecărui cetăţean, mai ales acel cetăţean în înţeles liberal, să profite de legi pentru a obţine maximum de profit de la fiecare lege. Vă aşteptaţi ca cetăţeanul să aibă posibilitatea dată de lege să obţină ceva sau să nu plătească ceva şi el, mânat de conştiinţă, să stabilească că nu e cazul să profite? Sigur, sunt şi astfel de oameni, şi eu sunt (sper eu) unul dintre ei… dar nu e mai normal ca legea să nu aibă „portiţe” de care să profite cineva abuziv? Poate dacă în loc de 400 de legi pe an s-ar face 40 de ani pe mandatul de 4 ani, legile nu ar mai avea portiţe şi ar putea fi urmărite şi supravegheate de către cetăţean. Portiţele apar pentru că foarte mulţi manipulează legea pentru a construi aceste portiţe pentru ei şi pentru „amicii” lor. Codul fiscal este atât de măcinat de modificări că nici nu mai ştii când apare ceva, când se aplică, dacă se aplică, dacă nu cumva va fi amânat, suspendat, reformulat… Codul Penal şi civil a fost retras de pe internet câţiva ani şi nici acum nu prea se ştie ce şi cum este în vigoare. Este un haos pentru că cineva îl creează. Cineva spunea că procesul de legiferare stă prea mult în parlament. Nu este adevărat, Parlamentul ar funcţiona ideal cu 10-20 de legi pe an, aşa cum ar fi normal. Din păcate lucrează 400 de pe an, uneori peste 100 votate într-o singură zi. Toată lumea vrea să prezinte electoratului că a propus 10 legi, 20 de legi… nu contează dacă ajung să fie promulgate sau nu… Volumul este important. Ce calitate să aibă asemenea legi?

      Eu am propus o lege a jurământului. De asta nu vrea să se ocupe nimeni.

      Dacă cineva depune un jurământ la preluarea funcţiei sau mandatului nu plăteşte penal pentru nerespectarea lui. Dacă face ceva neprincipial sau ilicit, cred că ar fi normal ca, pe lângă eventualele pedepse penale sau administrative să primească şi, ştiu eu, 12 ani pentru că şi-au încălcat jurământul. Nu acesta este rolul jurământului. În tribunal mergi la închisoare, la cel militar la fel… Ei sunt severi cu jurământul, prin politică nu. Constituţia specifică că jurământul este indispensabil preluării mandatului sau funcţiei, dar nici o pedeapsă pentru încălcarea lui. Credeţi că un parlamentar care riscă 12 ani de puşcărie în urma unei plângeri penale făcută de orice cetăţean ce urmăreşte ce se întâmplă prin Parlament va mai risca să facă lucruri ce nu trebuiesc făcute? Doamna Anastase şi domnul Voinescu ar mai fi numărat voturile „la mişto” când puteau fi descoperiţi de orice ziarist şi oricine privea pe net transmisiunea şedinţei? Am pus pe blogul meu voturile electronice multiple (la două cartele) cu capturi din emisia video oficială de mult timp… este ceva evident, o încălcare a legii penale şi Constituţiei… nu le pasă. Nu se poate să ai evidenţa şi proba unei infracţiuni şi nimeni să nu facă o cercetare penală şi să deschidă proces. Parlamentarii nu au imunitate pe penal, doar pentru vot (votul corect, desigur) şi pentru declaraţii. De ce nu se sesizează doamna Laura Codruţa Kövesi? De ce tribunalul nu a radiat partidele politice când şi-au încălcat statutul, căci toate şi-au încălcat statutul la un moment dat, mai ales legat de excluderi din partid? Ba PDL a „uitat” să-l depună cu totul pe cel modificat, după ce chiar eu am tot insistat să se lămurească odată dacă este în funcţie varianta nouă sau veche… Statutul este legal un motiv de dizolvare a partidului.

      Stimate domn,
      Ceea ce vreţi domnia voastră vreau şi eu. Diferenţa este că eu nu cred că politicianul X, fie el şi preşedintele României sau cel mai genial om după planetă, va face ca lucrurile să fie corecte abuzând de sistem, şi de aceea vreau ca lucrurile să fie corecte prin mijloace democratice, împotriva tuturor celor incorecţi, oricine ar fi ei.

      • Bibliotecarule ….ai innebunit ,pe bune ,acum

        😆 😆 😆

        unde te crezi, mài dragà ???….la biblioteca???

        • Chiar are pretentia sa-i citeasca cineva asemenea pomelnic?poate se pregateste cineva sa devina jurist si pe blog e locul ideal pentru studiu.

          • Biblio nu-i pe treaba lui !!!. 😆 😆

            tre sa-ti lipseasca o doaga ,ca sa scrii atat !!

          • Aveti cumva impresia ca scrie de drag?
            Spera si el saracu ca reuseste,cumva sa ne shimbe orientarile politice,dar in cartile lui nu scrie ca dragoste cu forta nu se poate!

          • @ nico

            Aş fi mai mult decât fericit dacă aş constata că aveţi orientări politice, oricare ar fi aceia. Un cetăţean cu orientare politică participă, şi direct şi indirect, la democraţie. Teamă îmi este că nu aveţi aceste orientări politice, doar credeţi că le aveţi atunci când susţineţi o persoană sau un grup de persoane. Dacă însă cineva v-ar cere să explicaţi în această acţiune care este orientarea politică, poate că domnia voastră nu aţi putea da o explicaţie. Nu vreau să par nepoliticos, dar trebuie să mă asigur… dumneavoastră ştiţi ce este o „orientare politică”? Nu vă grăbiţi să răspundeţi… răspunsul nu este aşa de simplu. Eu recunosc că nu am o orientare politică generală.

          • Iti raspund scurt, fara postari kilometrice,orientarile politice,ale mele, sint de dreapta si poti sa vii sa ma contrazici cu cite contraargumente vrei.

          • @ nico

            Deja ajungem undeva. Vă mai rog ceva, tot pe scurt.

            Spuneţi-mi şi mie câteva din convingerile dumneavoastră politice ca să înţeleg ce anume „dreapta” aveţi drept orientare. Deci, dumneavoastră „de dreapta”, cum anume credeţi că ar trebui să fie construită societatea românească, pe ce principii, în ce logică… mă rog, cum credeţi dumneavoastră că este mai bine.

        • Night daca sta numai prin BIB. 😉 e normal sa fie asa de lung si corect in postari 🙂 🙂 🙂
          gata fug la munca va imbratisez pe toti si sper sa va pot inverzi de acolo 🙂 printre ‘picatzele’
          xxx

        • Hello! A reusit, oare, sa citeasca macar, cineva, prima fraza a bibliotecarului/ Ca eu m-am plictisit de la al 3-l;ea cuvant

  16. USL-ul in campanie electorala la Cugir.
    Stefan Lazoc cu subordonatii lui de la „Spatii verzi” au protestat in fata Catedralei din Cugir.A doua zi de proteste la Cugir
    1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 …
    Aşa cum anticipam în reportajul de ieri, ziua de sâmbătă avea să constituie un nou episod consacrat protestelor organizate la Cugir. În jurul orei 17.30, un număr redus de cugireni au început să se strângă pe platoul din faţa Catedralei ”Adormirea Maicii Domnului ” iar până la orele 18:00-18:30 efectivul protestatarilor s-a ridicat la cca. 200 de persoane. În mare parte cei prezenţi au fost tineri, un grup de revoluţionari ai Asociaţiei “21 Decembrie 1989″ în frunte cu preşedintele Liviu Bulzan şi vicele Ioan Cristea, precum şi câţiva pensionari şi lotul de fotbal CSO Cugir, care reprezintă în campionat primăria locală. N-au lipsit de la miting membri şi simpatizanţi ai PNL, ai căror lideri au preferat să nu se amestece cu mulţimea asistând la eveniment de pe tuşă .
    Protestatarii înarmaţi cu pancarte, steaguri şi celebrul portret, caricatura preşedintelui Băsescu au scandat lozinci de genul ”Jos Băsescu”, “Jos guvernul Boc”, ”Vrem anticipate”, ”Nu vă fie frică şi Băsescu pică”. Unul dintre revoluţionari a amuzat asistenţa prin lozinci de genul “Jos Ceauşescu” şi “Jos Iliescu”. În jurul orei 19:00, coloana a plecat în marş pe bulevardul Alexandru Sahia strigând: “Nu staţi la balcoane că muriţi de foame”, ”Jos Băsescu” şi ”Jos guvernul”, după care s-au întors în faţa Catedralei unde slujba de vecernie abia se săvârşise. (C. P.)

  17. Biblio, eu sunt Cristi, persoana a doua de mult s-a pierdut intre noi.

    Iti raspund aici ca sus e prea sus.

    “Ce imi tot vorbesti de o adunatura de analfabeti propavaduiti de analfabeti civic si moral?”

    „Vorbiţi cu păcat, pentru că nu ştiţi exact cine sunt acei oameni. ”

    Asa pacate sa am eu in aceasta viata.

    „Poate că şi noi suntem priviţi drept analfabeţi de la înălţimea unor experţi, asta înseamnă că nu ne putem exprima? Părerea mea este că ceea ce aţi spus este exagerat. ”

    Neti neti, Biblio.

    Si da, am exagerat in favoarea lor, puteam sa ii numesc pe cei analfabeti civic si moral cu totul altcumva, undeva mult peste penal, destabilizatori si prin asta tradatori de tara.

    Suna mai aproape de realitate si imi pare rau ca nu am spus-o de la inceput, asa, pentru a nu mai exagera in favoarea lor, once again … ce vrei , comportament de animal nobil.

  18. A zis si Boda una buna … cica daca schimbi un partid cu altul , politician fiind – se cheama traseism.

    Daca treci de la dreapta la stanga, partid fiind, se cheama alianta politica.

  19. A scris dl Neculai Constantin Munteanu in ,,22,,
    Ce frumos gandeste.Unde i-a pierdut pe Emil Hurezeanu si Cristian Teodorsecu trecuti de la Europa Libera la minciunile uriase ale lui Vantu.

  20. Super tare, fratilor! Iata care sunt revendicarile pietarilor, graite prin gura idiotului imbracat in haine militare:

    1. Dizolvarea sau desfiintarea Parlamentului;
    2. Invocarea starii de urgenta in tara;
    3. Conducerea tarii si administrarea statului roman de catre Armata; locotenentul Gheorghe Alexandru sa faca parte din Consiliul Militar care, in viziunea sa, ar urma sa gestioneze destinele tarii, iar ofiterului sa ii revina 50% din puterea de decizie;
    4. Aducerea regelui ca sef al statului si instaurarea monarhiei constitutionale; Monarhia constitutionala este o solutie, avand Armata ca garant al democratiei si suveranitatii, potrivit Constitutiei.

    Este anul Caragiale, in mod cert.

    • Nu piaţa cere dictatură militară. Cu atât mai mult nici un protestatar din piaţă nu ar cere conştient declararea stării de urgenţă care le-ar face imediat imposibil protestul, pentru că ar permite armatei să intervină şi să-i adune prin penitenciare. Nu confundaţi cererea acelui locotenent cu cererea tuturor.

      • Domnule, imi pare si mie rau ca nu reusesc sa devina coerenti, dar, in lipsa unui lider sau macar a unui purtator de vorbe, eu iau ce mi se ofera.
        Din oferta pietarilor, descreieratul asta s-a remarcat in mod deosebit, pentru ca a reusit sa cristalizeze revendicarile celor pe care pretinde ca ii reprezinta. Ceilalti, cei loviti de sindromul Down Basescu, sunt amorfi, au privirea incetosata si oricata aplecare spre dialog ai avea, orice demers este inutil.
        Prea multi idioti in piata aia, prea multi. Vorba poetului:
        „Doar pasari sunt… si aer nicaieri”

      • Versul este a unei doamne, Adriana Giurcă… deci o „poetesă” 😀

        Cuvintele captive într-un gând
        s-au rătăcit pe drum de ceaţă ieri
        în lumea mea cu stelele plângând
        doar păsări sunt… şi aer nicăieri

        Chiar mă întreb ce a mai scris în ultimul an… căci nu mai ştiu nimic despre domnia sa. 😀

  21. Incredibil
    Daca nu ma uitam pe calendar credeam ca citesc un articol din ziarele dinainte de 1989 cand Ceausescu era comparat cu Decebal, Mihai Viteazul etc.
    Ai dreptate adnana
    Romania,trezeste-te!!

Comentariile sunt închise.